CONCEPT
CONCEPT
Hoe verleidt u uw klanten tot de gewenste ‘conversie’ op een website of via content? Het antwoord hierop wordt uitgewerkt via het ‘concept’ voor basiscontent voor uw website of via content mapping.
Het startpunt
Het concept is altijd het startpunt voordat content gecreëerd wordt. Daarin worden vragen beantwoord zoals: Wie is uw doelgroep en wat is het doel/boodschap van uw website? Wat zijn de uitgangspunten voor look & feel, de teksten en de 'flow' van de website. En de ‘how’, 'what' en de ‘why’ worden hierin samengevat. Daar kunt u de (website) content altijd weer aan toetsen zodat u focus blijft houden.
De klantreis ('customer journey')
Dit vormt ook het startpunt van uw content marketing strategie. Het vertrekpunt hierbij is altijd de klantreis van potentiële of bestaande klanten. Deze klanten worden eerst getypeerd via buyer persona’s waarvoor de content gecreëerd gaat worden. Op basis van deze persona’s kunnen de middelen/ kanalen en de contenttypes bepaald kunnen worden. Ook weer afhankelijk van het moment waar zij in hun klantreis zitten.